Tuesday, November 18, 2008

~

Ya aku hanya kau cari bila kau susah.
Kau ada dia bila kau senang.
Kau tertawa dengan nya.
Gembira cerita bersama.
Kongsi antara dua.
Hadir aku hanya bila kau butuhkan pertolongan.
Cari ku jika kau perlu sesuatu yang kau hajatkan.
Aku hanya kau cari bila kau ketakutan.
Dia kau dakap bila kau keseronokan.


Cerita hanya kalian bersama.
Bila perlu ada nya aku di sana,
Di situ kau mula atur bicara.
Kenapa aku tak kau cari tika kau gembira.
Kenapa aku tak kau cari bila kau suka.


Akhir cerita adalah aku.
Awal nya adalah dia.
Kadang kala cerita sudah di hujung nya baru khabar ku terima.
Kadang kala cerita kuterima bukan dari yg asli nya.

Sudah la~ hentikan cerita ini.
Aku akan ada hanya bila aku ingin ada.
Jangan lagi bisikan cerita jika aku hanya akan jadi pendengar ketiga.

*Jangan terasa jika kau x cari aku hanya bila gembira, tapi jika di sebaliknya. Maaf aku sudah tiada masa~

No comments: